Ahad, 15 Mei 2011

Risau...hatiku risau.

Jam 12.45 pagi…aku terjaga dari tidoq…terkejut bila dengaq rayyan batuk tanpa henti.kesiannya anak aku…nak tolong camne pon aku xtau.aku bleh Nampak betapa sakitnya dia.yang aku boleh buat hanyalah gosok vicks kat blakang n depan dada dia.dalam hati berdoa moga2 ringan sikitla kesakitan yang dialami oleh si kecilku rayyan.penuh atas katil bekas dia muntah…aku pon bancuhla susu bg suam2 skit utk hilangkan kahak…Alhamdulillah batuk dia pon kurangla skit.nak bwk g hospital,aku sorg ja…tgh malam plak tu.last skali aku tawakal pada allah saja,mudah2an semua slamat.

Time dia nak tidoq ja…dia senyum jer kat aku.senyuman pon dalam keadaan meletihkan.ni yg buat aku bertambah sebak nih huhu…aku pegang tangan dia.harap2 dia faham yang aku sayang kat dia.Bangun pagi ni…batuk x hilang lagi.alahai padahal aku nak kena g keja…nak x nak terpaksala aku antaq dia umah pengasuh.seganla plak aku nak amik cuti ja memanjang,takut org cakap smua tu alasan semata-mata.jadi dengan berat hati aku terpaksa tinggalkan dia.Aku yakin dengan janji Allah,aku hanya berserah kepadaNya.suami aku pon kata nak antaq dia p spital pagi nih…lega skit hati aku bila dengaq.

Persoalan kat sini adakah aku terlalu mementingkan kerjaya berbanding anak aku?hmmm…seboleh-bolehnya aku nak seimbangkan kedua-duanya.mmg aku agak pentingkan kerja,sebab smua yang aku buat hanyalah untuk bagi yang terbaik untuk anakku rayyan.bukan aku kena pikiaq pasl rayyan jer,byk lg yg bermain dlm otak aku ni…antaranya nak jaga makayah aku lagi.penat jer depa antaq aku skolah tinggi,last2 skali aku lgsg xleh nak tolong depa. Aku harap pengorbanan yang aku lakukan akan dibalas oleh Allah SWT.

0 ulasan:

Catat Ulasan