Isnin, 26 Oktober 2015

Cabaran Bergelar ...

Tajuk tu sebenarnya tertulis bila idea dah kering di otak...dari pagi tadi aku di sini, di meja ini, di library ini...bangun sat,duduk balik.Semuanya sebab nak siapkan assignment.Sebenarnya assignment aku simple jer...tp biasala bila tajuk x finalize lagi..aku merapu macam2la.

Bila aku menulis blog ni aku terpikir..

Cabaran bergelar ibu,
sentiasa inginkan yang terbaik untuk anak2nya...
bila ibu nak buat keja,depa kacau...terppaksa tangguh dl keja tu...

Cabaran bergelar isteri,
kena sentiasa patuh cakap suami...
walau keja penat mcmmana pon...balik umah kena masak utk suami..
kadang2 keja kita belambak2 lagi..lupakan sekejap.asalkan si suami boleh makan.

Cabaran bergelar pelajar,
nak kena siapkan assignment..ni yg paling aku tension.
otak semak pikir...assignmen x siap2 pon...
paling suka buat last minit
apabila semua gelaran di atas disandang oleh seorang wanita...

So apa yang aku boleh buat...
BERSABAR, BERTEKAD, BERDOA, BERTAWAKAL, BERGERAK,BERBINCANG and so on...

jauh lagi perjalanan namun insyaallah akan aku teruskan selagi terdaya.
people say PHD is hard...yes actually that true...for me but i dont know about others ...

0 ulasan:

Catat Ulasan