Khamis, 25 Julai 2013

Nak citer yg best-best ja

Alhamdulillah Allah dah berikan aku rezeki semula,sebelum ni aku diuji tapi kini Allah dah berikan yang terbaik untuk aku. Aku dh dpt keje selepas 3 bulan menganggur..lepas final bulan 6 aku dah sibuk cr keje..semak jugakla kepala bila xde keje.kesian kat si suami nak sara hidup aku.walaopun aku tahu dah mmg lumrah suami kena cari nafkah untuk isteri namun kita janganlah mengharapkan 100% daripada dia jer.kita kenala ringankan beban yang ditanggung suami agar hidup suami isteri bahagia kerana ada sikap tolong menolong. Alhamdulillah walupun suamiku kekurangan duit ringgit,namun dia kaya dengan kasih sayang. Itulah kata2 yang aku selalu bagitahu sesiapa sahaja mengenai suamiku. Sikapnya yang prihatin,suka menolong isteri dan rendah diri membuatkan aku bahagia dengan dia walaupun kami bukan hidup dlm senang lenang. Tapi kdg2 bergaduh gakla bila duit xdak kan.tp itu semua normal. aku tahu aku akan dpt kerja cuma lambat dan cepat sahaja.

Pada 17 Julai 2013 aku diterima bekerja di Empayar Baiduri Sdn Bhd sbg Software Engineer. Alhamdulillah perlahan2 hidupku akan berubah.Ini adalah berkat doa aku setiap hari yg x pernah putus2.aku berdoa nak kerja utk support keluarga,tlg suami,tlg ibu ayah and family serta sesiapa shj yg memerlukan pertolonganku. Aku tanya Allah..salahkah niat aku nak tlg org???hari2 aku menangis...tp skrg aku hanya perlu fokuskan kepada kerja aku.

Paling menggembirakan bila aku disahkan hamil 7 minggu...aku bersyukur sgt2 sbb mmg aku dan suami ada plan utk dpt anak lg.aku plan tahun depan bln2 aku nak branak.Alhamdulillah segala perancangan berjalan dengan lancar. So lps ni Rayyan akan dapat adik,so blehla dia main2 ngan adik dia dan meriahla suasana keluarga kami.

Mulai skrg aku akan update cerita2 menarik sepanjang kehidupan aku...aku harap kebahagian aku akan berkekalan smpai bila2 AMIN.
# gambar Rayyan umur 2thn 4 bulan.My beloved son, i love him so much.

0 ulasan:

Catat Ulasan